# PART 2 (first day)

hujan mendayu-dayu turun bak cendawan .

errkk . macam tak kena pulak . belasah jelah .

hari jumaat aku sampai JB dalam pukul 12.50 .
tetapi mengutamakan kaum adam yang dalam bas tue .
tunggu lagi dalam satu jam , bagi menunaikan solat jumaat .

dan dan masa tue jugaklah .
perut aku da berjoget irama sengau .
lapar sangatt . 

nak habiskan cerita . pukul 2.30 aku daftar dekat Teknik JB .
belum apa apa terus suruh pergi dewan JPNJ .
mereka mereka yang bijak pandai lagi cerdik , bentangkan hasil dapatan kajian mereka .
senang kata kolokium la .
boleh tahan , tak lah jemu nak dengar .
macam macam topik petang tue , tenaga solar , kepincangan institusi keluarga , bla bla bla . .

oowh , ye .
wakil muar ade ea dari smk Tengku Mahkota .
boleh tahan jugak .
tajuk pasal bahasa melayu ..... aku tulis kat nota aku macam tue je .
rasa panjang lagi , tapi sama jela . memartabatkan bahasa melayu .

dalam pukul 6 habis . balik dorm , elektrik tak de .
aku dalam hati sebenarnya takut , tapi buat buat la berani .
dalah first time tido hostel , boleh pulak tak de elektrik . #menyampah .
yang ngek tue , tengah mandi dalam separa gelap tiba tiba ada elektrik . 
#untung tak ? :)

pukul 8 da gerak dewan semula .
alhamdulilah dibenarkan pakai baju kurung .
sebenarnya tuan tuan di sana mintak pakai uniform sekolah .
kalau bole siap blazer. #mantap .
jadi diberi pelepasan waktu pagi WAJIB pakai uniform sekolah .
malam baju kurung sahaja .

jadi sambung lah lagi pembentangan kolokium .
seterusnya perasmian timbalan JPNJ .

pukul 11 masuk dorm .
tutup lampu . tido .
eh silap tak paya nak tutup bukak lampu .
elektrik merajuk balik . 
jadi tido dalam gelap tapi suasana dingin .


*kalau hati tak gembira . air muka merungkai segalanya .

#bersambung .




TERIMA KASIH . RAJIN LIKE DAN KOMEN TAW !

0 comments: