# Part 2 (second day)

Bila malam menjauh pagi menyusur tiba .
senior dalam dorm kejut aku pukul 5 .
aku buat alarm pukul 6 .
aku nak membongkang lagi ,
senior macam buat jelingan manja dalam gelap bersuluh kan cahaya sinaran pagi  .
terpaksa rela aku bangun .

aku pilih toilet bawah . toilet atas buat manja manja lagi , elektrik sakit agaknya .
#manyampah habis !
aku tengok senior da siap pukul 6 .
setahu aku masuk dewan pukul 8 .
memang mengejar masa senior senior ni .

kalau yang muka mesra aku tanya dapat berapa masa trial STPM .
ade yang 3.9 ,3.2 ,2 . 58 , bla bla bla .
 #insyallah , 4 flat senior ni semua .

aktiviti macam biasa pagi cuma persembahan kolokium .
keseluruhan aku pilih smk Taman Daya . memang hebat .
yakin gila cakap da tue pelbagai informasi mereka beri .

petang tue ada pengisian borang SSPN , untuk pinjaman PTPTN .
aku tak buat pon .
malass . sebab aku nak balik dorm cepat cepat , nak amek satu plug untuk cas henfon aku yang sakit tenat .
kalau lambat , nangis air mata darah pon tak berguna .
semua da di booked oleh diorang . #sampaihati :'(

malam Motivasi STPM .
mula-mula mengantuk .
lepas tue segarr semula . kikiki .
penatlah asyik duduk je .
kalau kita ada masalah dalaman , atau sesuatu tak kena .
korang dipersilakan aju soalan, pakar tue akan tolong merawat korang .

imbas kembali :
seorang senior ni tanya ,kenapa dye study macam nak gila atau dalam bahasa kasar macam nak mamposs tapi result cukup cukup makan je . kenapa ade orang study sikit tapi result gempak .

pakar ni jawab : walau ape pon , kita tetap merujuk kepada Allah . kalau kita da usaha lebih tapi tak dapat maknanya bukan rezeki kita . banyak kan berdoa dan mungkin Allah belum mengampunkan dosa dosa yang pernah kita buat dahulu mengakibatkan kita sukar untuk berjaya .

macam tue la .
masa kolokium pon dibenarkan mengajukan soalan .
orang kata kalau ramai yang bertanya , kita pulak bijak menjawab .
dapat markah lebih . :)

seterusnya , sampai dorm nampak katil .
aku terus tumbang .
Zzzzz ~ (~.~)

mikrofon yang minta digunakan .


# malutapimahutunjukgambarni . pffft !



*kalau hati tak gembira , senyum pon sukar . 

#bersambung .


TERIMA KASIH . RAJIN LIKE DAN KOMEN TAW !

0 comments: